zaterdag 23 september 2006

Verrassing

Vorig weekend aten we bij Het Onland in Doetinchem. Natuurlijk sloot ik de maaltijd af met een kopje thee. Zoals in zoveel restaurants werd er een kopje heet water met een theezakje geserveerd. Maar verrassend genoeg bleek het theezakje dit keer eens niet van Pickwick te zijn, maar van een merk waar ik nog nooit van gehoord had, namelijk Beukenhorst thee. Beukenhorst is een Nederlands bedrijf dat al sinds 1784 bestaat en is gevestigd in Lichtenvoorde. Helaas reppen ze op hun site alleen maar over hoe goed hun koffie wel niet is. Als je thee wilt bestellen, moet je zoeken onder de rubriek 'koffie accessoires'.

Ik had in het restaurant de Ceylon melange. Ik kan er moeilijk een oordeel over vellen - een theezakje in een kopje is niet het echte werk - maar mijn eerste indruk was goed. Een stevige thee die niet snel bitter wordt. Ik moest de thee langer laten trekken dan normaal voor een volle smaak.

Afgaande op hun site levert Beukenhorst vooral aan horeca en bedrijven. Ik weet dus niet of de thee ergens los verkrijgbaar is. Meer informatie zou dus welkom zijn.

1 opmerking:

lurk zei

Zo te bestellen, maar dan wel per 600 zakjes tegelijk...:
http://www.beukenhorst.nl/webwinkel-voor-koffie-en-thee/webwinkel-voor-thee/bradleys-organic-theedoos-clone.html