zondag 13 augustus 2006

Op zoek naar leuke thee-adressen

Het wil de laatste dagen niet echt lukken met mijn zoektocht naar leuke thee-adressen. Afgelopen woensdag waren we bij de Japanese Water Garden in Naaldwijk. Een mooie tuin, alleen iets kleiner dan ik had verwacht. Het ‘tropische’ gedeelte is rustgevend, door de muziek, het kletterende water en doordat er minder mensen rondlopen.
In een Japanse tuin verwachtte ik wel bijzondere Japanse theesoorten, maar ze schonken alleen Dilmah Thee. Tenminste, ze schonken heet water in een kopje, waarin ik zelf mijn thee (Darjeeling) moest zetten. Helaas liet ik het zakje iets te lang hangen, waardoor de thee te sterk werd (het lijkt wel of de hoeveelheid thee in een zakje altijd net iets teveel is voor het kopje water dat je krijgt). Je kunt in de watertuin ook genieten van een high tea, maar daarvoor moet je wel van te voren reserveren.

Donderdag dronken we thee bij Gezelli in ‘s-Gravenzande (Langestraat 227). Ontzettend leuke inrichting met schilderijen aan de wand, theetafels en mooie oude kasten. Het leek een beetje op een Engelse tearoom. Het kopje heet water met een zakje Twinings thee viel dus een beetje tegen. De wafel met slagroom is wel aan te raden. Bij Gezelli kun je ook genieten van een high tea; daar moeten we nog een keertje voor terugkomen.

Op vrijdag besloten we dan naar een echte tearoom te gaan: Lapsang in Den Haag (Oude molstraat 11). Helaas waren zij gesloten wegens vakantie, dus dropen we (letterlijk, want het regende pijpenstelen) teleurgesteld weer af.

Ik heb nog een weekje vakantie, dus volgende week zal ik mijn zoektocht voortzetten.

Geen opmerkingen: