dinsdag 22 augustus 2006

Theepotten

Toen we twee jaar geleden in Wales op vakantie waren, stuitten we per toeval op het museum Tea Pot World in Conwy. Een klein museum helemaal volgestouwd met theepotten. We hebben ons urenlang vergaapt aan de meest vreemde theepotten. En natuurlijk kon ik het niet laten om daar een theepot aan te schaffen; in de vorm van een een kikker met een Franse alpinopet. Nu ik weer eens op hun website keek, bleek dat het museum onlangs, na zo’n 20 jaar, gesloten is.

De eigenaren hebben de collectie theepotten ondergebracht bij het nieuw te openen Sparta Teapot Museum in North Carolina in de Verenigde Staten. Aan de artist impression te zien, wordt dit een modern museum met een grootse collectie theepotten. De opening is begin 2008.

Wie daar niet op wil wachten of wie de Verenigde Staten te ver vindt, kan ook naar Twinings Teapot Gallery in het Norwich Castle Museum. Daar is ‘s werelds grootste collectie keramische theepotten ondergebracht. Of je kunt naar Teapot Island in Kent, waar meer dan 4.000 theepotten opgesteld staan.

Ook als je niet wilt reizen, kun je de mooiste theepotten zien. Surf naar teapots, teapots, teapots en je ziet de meest gekke, mooie en bijzondere theepotten.

1 opmerking:

Michelle zei

Wauw zeg. 4000 theepotten, dat is echt veel. Als ik eens in de buurt ben zal ik daar eens gaan kijken. wellicht hebben ze ook deense theepotten, zoals ik zelf verkoop in mijn leuke webwinkel.